برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
چهارشنبه 6 تیر 1403
به نوشته مصطفی فرجی:

 نقدی بر فیلم سینمایی جنگل پرتقال

فیلم سینمایی جنگل پرتقال به نویسندگی و کارگردانی آرمان خوانساریان و تهیه‌ کنندگی رسول صدرعاملی می باشد که میرسعید مولویان و سارا بهرامی از بازیگران اصلی این فیلم هستند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر حمیّت نیوز(حمنا)؛ به بهانه اکران فیلم سینمایی جنگل پرتقال نقدی بر این فیلم بندازیم.جنگل پرتقال از سری سینمایی‌های چهل‌ویکمین جشنواره‌های فیلم فجر  بشمار می‌رود که روایت‌گر سرگذشت یک جوان دانش‌آموخته رشته ادبیات نمایشی است. سهراب بعد از ۱۵ سال به شهر تحصیل خود بازمی‌گردد و این شروع اتفاقات جدیدی را در روند زندگیش رقم می‌زند.

فیلم سینمایی جنگل پرتقال به نویسندگی و کارگردانی آرمان خوانساریان و تهیه‌ کنندگی رسول صدرعاملی می باشد که میرسعید مولویان و سارا بهرامی از بازیگران اصلی این فیلم هستند.
آرمان خوانساریان از کارگردانان موفق فیلم کوتاه است.او پس از سالها فعالیت در این عرصه و ساخت آثار موفقی چون "سبزکله غازی" و "سایه فیلم، و کسب جوایزی از جشنوارهای بین‌المللی، سرانجام اولین فیلم بلند سینمایی خود را ساخت.
فیلم سینمایی «جنگل پرتقال» داستان معلمی به نام «علی بهاریان» و با نام هنری «سهراب بهاریان» است که در رشته نمایشنامه‌نویسی تحصیل کرده و حالا پس از سال‌ها بی‌کاری به تازگی در یک مدرسه به عنوان معلم ادبیات مشغول به کار شده است.
 رسول صدرعاملی که سال ۹۸ با تهیه‌کنندگی فیلم شنای پروانه از فیلمسازی محمد کارت به عنوان فیلم اولی حمایت کرد حالا با آرمان خوانساریان و تهیه فیلم اولش  حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.
بازی خوب وروان "میر سعید مولویان "تیپ مورد نظر کارگردان ونویسنده را باورپذیر می کند .
علیرغم سنگینی رنج زن با بازی خوب وروان سارا بهرامی روایتی آرام  را شکل می دهد.
فیلمی با پرسوناژ انگشت شمار همراه قصه ای باگره گشایی ساده و بی آلایش در ملودرامی آرام چالشی جدی را رقم می زند.
.داستان فیلم به ظاهرساده به نظر می‌رسد، ولی همین داستان ساده، جزئیات و ریزه‌کاری‌های  درستی در داستان و شخصیت‌ پردازی‌اش دارد که ارزش فیلم را بالا می‌برد.
 برای آرمان خوانساریان  آرزوی موفقیت می‌کنیم.

مصطفی فرجی
تاریخ: 1402/9/8
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

نقد و بررسی فیلم سینمایی" زنانی که با گرگها دویدند "در پردیس سینمایی چارسو

به گزارش خبرنگار حمیت نیوز(حمنا)؛ در روز یکشنبه سوم تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۸ نشست و نقدو بررسی فیلم سینمایی" زنانی که با گرگها دویدند "در پردیس سینمایی چارسو سالن دو با ...

برنامه روز فرهنگی ایران در چین برگزار شد

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ در چهارمین روز از سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن، ویژه برنامه روز فرهنگی ایران با حضور علاقه‌مندان به فرهنگ و تمدن ایران ...

بزرگداشت مجید قناد هنرمند پیشکسوت و مجری برنامه کودکان و نوجوانان+گزارش تصویری

به گزارش مصطفی فرجی خبرنگار حمیت نیوز(حمنا)؛ بزرگداشت مجید قناد هنرمند پیشکسوت و مجری برنامه کودکان و نوجوانان  در روز شنبه  دوم تیر ۱۴۰۳ در سالن ناظرزاده، تماشاخانه ...

بیست و دومین شب موسیقی ارسباران با اجرای گروه کُر نوای شباهنگ

به گزارش خبرنگار حمیت نیوز(حمنا)؛ بیست و دومین شب موسیقی ارسباران با اجرای گروه کُر نوای شباهنگ به سرپرستی احمد عزیزی با اجرای قطعاتی از استادان موسیقی دستگاهی ایران ...